miercuri, 2 ianuarie 2013

"Era INCA intuneric" ... Adica, unde-i ziua a treia de inaintea inviereii Domnului Isus?

Un proverb intelept spune "Adevarul te va face liber, dar pana la eliberare te va enerva."
 
Prin acest articol nu-mi propun sa discreditez ce scrie in Biblie, din contra, doresc sa o fac credibila, criticand nu ce scrie in Biblie, ci ipoteza care o face necredibila in fata ateilor si a celor de alta religie. 

Biblia arata ca atunci cand femeile credincioase s-au dus la mormant pentru a unge trupul Domnului Isus, era inca intuneric "skotias (intuneric) eti (inca) ousēs (fiind)" (Ioan 20:1). 

Graba aceasta de a merge la mormant, cum s-ar spune pe la tara "cu noaptea in cap", isi are o justificare: dupa trei zile si trei nopti trupul mort cam incepe sa miroase. Insa daca a stat doar o zi si parti minuscule din doua alte zile, graba asta nu isi prea are justificare. Cum am mai aratat, ateii si cei de alta religie pot obiecta ca nopti nu avem decat doua, vineri noaptea si sambata noaptea, desi Domnul Isus, a profetit ca va sta trei zile si trei nopti in mormant. 
 „După cum Iona a fost trei zile şi trei nopţi în pântecele balenei”, a zis El, „tot aşa va fi Fiul omului trei zile şi trei nopţi în inima pământului” (Matei12:40)

Ateii si cei de alta religie mai pot obiecta ca nu avem o a treia zi (duminica), daca Domnul Isus a murit in ziua de vineri si in timp ce a inviat sambata noaptea era inca intuneric, iar unde este intuneric acolo este noapte.

Conform cu Iosif Flaviu, prima luna a anului (nisan) la evreii din antichitate incepea pe la echinoctiul de primavara (21 martie), iar 14 nisan era pe 4 aprilie. Pe 4 aprilie, la Ierusalim, dimineata zilei (cand apare soarele) incepe la ora 05:24 (iar seara soarele apune la 18.1), insa atunci inca nu era aceasta ora, caci asa scrie: "... intuneric inca fiind" ...
 http://www.fasterre.s21.o12.pl/timeanddate/pages/ro/sunrise-calc-ro.html

Deci ateii si cei de alta religie pot obiecta: unde este a treia zi, daca a murit vineri si a inviat sambata noaptea, cand era inca intuneric? Nicaieri... Femeile s-au dus noaptea la mormant, pe cand era inca intuneric. Ateii si cei de alta religie pot obiecta: Daca Domnul Isus a murit intr-o vineri dupa masa si a inviat sambata noaptea, pe cand era inca intuneric, nu avem decat o zi, nici macar doua. De ce doar una? Pentru ca Domnul Isus s-a referit la cat va sta in "inima pamantului" (Matei 12:40), adica cat va sta in mormant si nu
cat va fi neangropat + cat va fi ingropat. Sa ne gandim la distanta dintre Golgota si Ierusalim. Sa ne gandim ca a trecut un timp pana ce Iosif din Arimatea a auzit vestea (daca n-a fost si el prezent), apoi a trecut un timp pana ce a fost la Pilat, apoi a trecut un timp pana ce a luat tot ce trebuia, apoi a trecut un timp pana ce s-a dus la Golgota, apoi a trecut un timp pana ce a dat jos trupul si a invelit trupul in panza de in si in cele din urma a trecut un timp pana ce l-au dus la mormant.


Biblia da si timpul cand a mers Iosif la Pilat, "spre seara", "cand s-a inserat":

Matei 27:57. Spre seară, a venit un om bogat din Arimateea, numit Iosif, care era şi el ucenic al lui Isus. 


Marcu 15:42. Când s-a înserat - fiindcă era ziua Pregătirii, adică ziua dinaintea Sabatului (cel mare de la 15 Nisan) - 

Calculati cam cat timp i-a ramas lui Iosif sa isi gate toate aceste lucrari pana la asfintit... in plus a venit si Nicodim cu un unguent voluminos (Ioan 19:39) ... Abia daca au putut termina pana la asfintit. 

Asadar vinerea si duminica nu se pot pune ca zile.

Daca Domnul Isus a murit vineri si a inviat sambata noaptea, pe cand era inca intuneric, "semnul lui Iona" nu s-a implinit si el devine un profet fals, din cauza acestei teorii care plaseaza ziua mortii pe vineri...

Avem doar sambata ca zi si vineri noaptea si sambata noaptea; vineri noaptea pentru sambata noaptea, si sambata noatea pentru duminica nopatea, dupa modelul de gandire evreiesc unde ziua incepe cu lasarea serii, deci cu noaptea. Avem asadar o zi si doua nopti. Apa la moara pentru necredinciosi... Un deliciu pentru ateisti si celelalte credinte necresine... Asadar conteaza ce credem si cum credem, cum interpretam Biblia. Pentru ca din ignoranta noastra sau a altora, o putem face de rasul lumii necredincioase...

Pai daca noua nu ne ies cele tei zile nici cele trei nopti, cum a spus el, ce credinta mai e si asta? Cum mai putem avea incedere in el? Caci vorbea de trei zile si trei nopti... nu de o zi si doua nopti. Ca zile avem doar sambata, deoarece a murit vineri pe la ora 15, nefiind ingropat pana seara, dupa ce Iosif din Arimathea s-a dus catre seara la Pilat. Ei bine pana a vorbit cu el, pana s-a dus inapoi, pana a pregatit trupul s-a facut noapte. Deci ziua de vineri n-o putem calcula ca o zi in care a zacut in "inima pamantului" cum profetise Domnul Isus. Va ramane doar sambata, caci femeile s-au dus duminica la mormant, cand era inca noapte si el era deja inviat. Apoi nu ne ies noptile: daca a murit vineri, va ramane doar vineri noapte si sambata noapte. Rad ateii si ceilalti de noi si astfel le dam motive sa spuna ca Christos n-a inviat dupa trei zile si trei nopti cum a profetit. Deci, sa le dam apa la moara necredinciosilor?

Asadar apar doua probleme. Categoric, o problema ar fi ca nu ne ies trei nopti. Dar nici trei zile, pentru ca o alta problema ar fi vinerea si duminica. Duminica cade ca zi, deoarece la Ioan 20:1 ni se scrie ca era inca intuneric, pe cand Maria Magdalena s-a dus la mormant si gasi piatra data la o parte. Daca era intuneric, atunci era inca noapte si nu zi. Deci Domnul Isus inviase undeva in timpul noptii, deoarece era inca intuneric si ziua de duminica inca nu incepuse. Intr-adevar, textul spune ca Maria Magdalena venise dis de dimineata la mormant, pe cand inca era intuneric, dar nu spune ca Domnul Isus inviase exact atunci. El inviase ceva mai devreme, dar textul nu precizeaza cand. Oricum, daca era inca noapte, el a inviat in perioada noptii si nu in perioada zilei, deci duminica cade, ca parte de zi. O putem pastra ca zi a invierii, fiind partea de noapte a primei zile, dupa modelul evreiesc unde ziua incepe cu seara premergatoare zilei si nu invers, unde ziua se termina cu noaptea, cum avem noi, dupa model greco-latin (Geneza 1:5). Problema cu vinerea este ca desi murise, el n-a fost inca ingropat pana seara, cand s-a inserat.


"In ziua dintai a saptamanii, Maria Magdalena a venit dis de dimineata la mormant, PE CAND ERA INCA INTUNERIC ..." Ioan 20:1

http://www.youtube.com/watch?v=0RVxGgo0D08

Dragi prieteni, daca nu explicati corect Biblia copiilor vostrii, celor apropiati voua si celorlalti din jurul vostru, sa nu va mirati ca n-o mai cred ci dau crezare criticilor neantemeiate ale ateilor si celor de alta religie. Ganditi-va, ca nu cumva in mod inconstient, sa fi pus si voi umarul (contributia) la succesul celor ce critica Biblia... 

Care este adevarul?
Adevarul este ca Domnul Isus a murit intr-o zi de miercuri, pe la ora 15. Era ziua de 14 Nisan. A douazi era 15 nisan un sabat mare, prima zi din ciclul sarbatori Azimilor. A treia zi era 16 nisan si era sarbatoarea leganarii vasului de orz (proaspat treierat din prima recola a anului), care se oficia in templul din Ierusalim. Abia dupa aceste doua zile (15 si 16 nisan) urma sabatul saptamanal, care era in 17 nisan.
Zile in care a stat in mormant: joi, vineri, sambata
Nopti in care a stat in mormant: miercuri, joi, vineri 
Astfel ne ies exact trei zile si trei nopti exact cum a profetit.

Data pastilor (ziua mortii, 14 nisan)
Conform cu evreul Iosif Flaviu, din neam de preoti, din secolul I, dupa calendarul ebraic antic (nu cel actual, care este diferit), luna nisan este intotdeauna atunci, cand soarele este in constelatia Berbec, asadar intre 21 martie - 20 aprilie ("Berbec" este constelaţia Aries (Josephus, Ant. 3. 201)). De aici calculul este simplu, 14 nisan este in data de 4 aprilie, in fiecare an, pentru data in care a murit Mantuitorul, iar 17 nisan, adica 7 aprilie este ziua in care a inviat.

Ce ascunde versiunea Cornilescu?

Biblia Ortodoxa, Luca 6:1 Intr-o sambata, a doua dupa Pasti, Iisus mergea prin semanaturi si ucenicii Lui smulgeau spice, le frecau cu mainile si mancau.


În Luca 6:1 apare un termen tehnic, „al doilea prim Sabat", pe care unele manuscrise nu il contin, dat fiind ca copistii neantelegand fraza l-au simplificat la "sabat". Acesta nu este un sabat de ziua a saptea, in care toate calatoriile erau interzise, ci un sabat de sarbatoare, mentionat in Levitic capitolul 23. Mentiunea aceasta este importanta, pentru a se vedea ca intr-o saptamana anume, pot fi doua sabate, unul de sarbatoare si unul de ziua a saptea. Neantelegand sau nestiind Legea lui Moise, unii dintre copiatorii manuscriselor, au simplificat lucrurile, crezand ca este vorba de unul si acelasi sabat. De aici s-a nascut traditia gresita si foarte paguboasa - mai ales in zilele noastre cand infloreste ateismul - ca sabatul de inaintea mortii Domnului Isus era un sabat de ziua a saptea. Ateistii si celelalte credinte necrestine pot profita (si profita) de pe urma acestei traditii nebiblice si contrare Bibliei, argumentand ca Biblia se contrazice si ca Domnul Isus n-a fost un profet adevarat, neamplinindu-se cu fidelitate cele trei nopti si trei zile in care el trebuia sa stea in mormant.

"Şi a fost că, în al doilea prim sabat, El trecea prin semănături; şi ucenicii Săi smulgeau spice şi mâncau, frecându-le cu mâinile."

Iata si traducerile care redau "al doilea prim sabat":



Douay-Rheims Bible
AND it came to pass on the second first sabbath, that as he went through the corn fields, his disciples plucked the ears, and did eat, rubbing them in their hands.
Darby Bible Translation
And it came to pass on [the] second-first sabbath, that he went through cornfields, and his disciples were plucking the ears and eating [them], rubbing [them] in their hands.
Weymouth New Testament
Now on the second-first Sabbath while He was passing through the wheatfields, His disciples were plucking the ears and rubbing them with their hands to eat the grain.

Young's Literal Translation
And it came to pass, on the second-first sabbath, as he is going through the corn fields, that his disciples were plucking the ears, and were eating, rubbing with the hands,
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.